Dizaino savaitė Milane 2021

 

Po ilgos pertraukos pasauliui po truputį atgyjant, mados ir dizaino temos aktualumas taip pat grįžta. Praeitais metais neįvykusi, o šiemet perkelta iš pavasario į rudenį didžiausia ir svarbiausia pasaulyje baldų dizaino paroda Salone del Mobile Milane minėjo savo 60-metį. Šia proga paroda buvo surengta kitokiu nei įprastai formatu, įgavusi naują renginio pavadinimą SuperSalone.

Atsisakius namų svetainės tipo stendų, visi prekiniai ženklai, o kartu ir jų naujienos, kurtos per paskutinius 18 mėnesių, buvo prezentuojami tuo pačiu konceptu – eilėmis vienas šalia kito mažuose 20-60 kv. m. plotuose. Moduliniai stendai buvo pagaminti iš ekologiško pagrindo (naudojama fanera, nedažyta medžio drožlių bei MDF plokštė), kuris bus naudojamas pakartotinai kitoms parodoms, taip atkreipiant visuomenės dėmesį į saugomus gamtos išteklius ir pakartotinio naudojimo svarbą. Be to, parodų rūmai buvo pilni gyvos žalumos, o lauko įėjimą puošę medžiai ne tik suteikė lankytojams pavėsį karštą dieną, tačiau bus persodinti ir sužaliuos įvairiose Milano miesto vietose.

Kaip ir kasmet, lankėme Milano parodą su tikslu susipažinti su popandeminėmis tendencijomis, išvysti garsiausių dizainerių idėjas ir atpažinti, kas bus aktualu artimiausiais metais baldų dizaino bei interjero srityje. Trumpai apžvelgiame ryškiausius įspūdžius.

Tvarumas – baldų utilizacija, perdirbto plastiko audiniai.  Ne tik parodos stendai, bet ir gausybė naujų dizainų buvo orientuoti į tvarumo temą. Kiekvienoje parodoje jau eilę metų buvo galima išvysti šios tendencijos ryškėjimą, tačiau šiemet, panašu, kad tvarumas jau tampa nebe „trendu“, o labiau prekinio ženklo „higiena“, kurios lankytojas jau pradeda tikėtis iš prestižinių gamintojų. Paprastai tvarumo tema būdavo kuriama per perdirbamų žaliavų prizmę, sertifikuotos medienos naudojimą ir pan., tačiau šiemet jau buvo galima pamatyti baldus, kurie specialiai gaminami taip, kad galėtų būtų visiškai demontuoti ir tinkamai išrūšiuoti perdirbimui – pabrėžiama žiedinė ekonomika. Taip pat, viena iš naujovių – iš perdirbtų plastiko atliekų išgaunamas audinys, puikiai tinkantis tiek vidaus, tiek lauko baldams. Tikėtina, kad netrukus iš tokių audinių bus galima lengvai rinktis naujus baldus savo namams.

Grįžta retro stilius. Bemaž kas antrame stende buvo galima pastebėti retro stiliaus elementų – amerikietiško 70-ųjų dizaino formas, geometrinių formų panaudojimą, spalvas. Naudojama labai daug natūralaus medžio elementų – nuo baldų detalių iki sienos, iškaltos medinėmis plokštėmis.

   

Vyraujančios spalvos stendų dekoravime siejasi su organika, natūralumu, žemiškumu, todėl natūralaus medžio, molio spalvos buvo dominuojančios – terracotta, clay, nude, tuscany ir kitos rusvos, rausvos ir gelsvos spalvos, ypač pastelė. Net pačios parodos stendai buvo šių atspalvių, kadangi pagaminti iš MDF plokščių, tad kai kurie dalyviai nusprendė ne uždengti šią spalvą kilimais ar sienų stendais, o tik paryškinti dekoro detalėmis. Baldams pasirenkamos ryškesnės spalvos, prabanga vėl vaizduojama per ryškios spalvos ar skaisčiai baltos spalvos pasirinkimą.

   

Audiniai. Neabejotinai pats populiariausias audinio tipas parodoje – boucle. Natūralaus pluošto ir sintetiniai, tvarkingomis, mažomis ar netvarkingai ir nevienodai didelėmis kilpomis išausti, įvairiausių spalvų jaukūs boucle stiliaus audiniai buvo pastebimi tiek ant sofų, fotelių, kėdžių, pufų ir net sienų namų interjere, tiek ir verslo baldų aplinkoje.

   

Verslo baldai – namų baldai. Šių metų parodoje buvo galima išvysti gerokai daugiau stendų, kuriuose verslo baldai jau pristatinėjami namų tipo erdvėje. Neabejotinai visuotinė pandemija turėjo įtakos tokių gamintojų persiorientavimui. Stenduose stovinčias garsiasienes, išmanius darbo stalus ar įmantrius akustinius fotelius konsultantai siūlo įsigyti ir į namus, tad dialogas vyksta su gerokai platesne auditorija.

   

Lauko baldai – dar viena tendencija, kuriai daugiausiai įtakos turėjo pandemija. Akivaizdu, kad paklausa kokybiškesniems, gražesnio dizaino baldams auga, o tuo pačiu auga ir pasiūla. Didieji prekių ženklai dar pavasarį pristatė naujuosius lauko baldų dizainus, o parodoje buvo galima pamatyti ir kitus šios tendencijos sekėjus. Naujienos šiame sektoriuje žavi – iš pirmo žvilgsnio neretai sunku atpažinti, ar tai namų, ar lauko baldas, o nemaža dalis jų jau pristatomi kaip universalūs.

Pasibaigus parodai, buvo pateikta ir renginio statistika – 425 prekės ženklai demonstravo savo gaminius, iš kurių 16% buvo iš kitų šalių nei Italija, dar 170 jaunų dizaino studentų iš 22 šalių ir 39 nepriklausomi dizaineriai. Kalbant apie lankytojų srautus, per šešias dienas buvo užfiksuota daugiau nei 60 000 lankytojų, 30% iš 113 šalių. Dalyvavo beveik 1800 akredituotų žurnalistų iš viso pasaulio.

Domitės interjero dizaino sprendimais ir naujienomis?

Užsisakytkite mūsų naujienas!